Centrum
logistyczne w podwrocławskich Siechnicach, którego operatorem od niespełna pół
roku jest 3LP SA, po raz pierwszy w swojej ponad 8-letniej historii przekroczyło
3.000.000 wydanych linii zamówień rocznie. Liczba wysyłek zrealizowanych w 2016
r. przez wyspecjalizowany w logistyce dla e-commerce obiekt także osiągnie
rekordowy poziom - ok. 1.000.000.
Podwrocławskie centrum działa od 2008 r. Jego operatorem do końca czerwca 2016 r. był TIM SA – największy dystrybutor artykułów elektrotechnicznych w Polsce. Od lipca 2016 r. funkcję tę przejęło 3LP – spółka w 100% należąca do TIM SA.
Dynamiczne
wzrosty
W efekcie zakończonej w tym roku
rozbudowy powierzchnia centrum zwiększyła się z 12.000 do ponad 41.000 mkw., a
obiekt zaczął świadczyć usługi także klientom spoza Grupy Kapitałowej TIM,
specjalizując się w zautomatyzowanym outsourcingu logistyki dla podmiotów z
sektora e-commerce. 3LP SA umożliwia ekspresowe dostawy nie tylko na terenie
Polski, ale i całej Europy.
- Proponujemy wsparcie zarówno
w zakresie logistyki kontraktowej, jak i logistyki własnej. W pierwszym
przypadku z wykorzystaniem naszej infrastruktury oferujemy pełen outsourcing
lub logistykę częściową, w drugim – wykonujemy audyty, prowadzimy doradztwo,
realizujemy projekty logistyczne i nadzór inwestycyjny – wymienia Maciej
Posadzy, prezes Zarządu 3LP SA.
TIM SA pozostaje największym
klientem 3LP SA, jednak bezpośrednio po komercyjnym rozpoczęciu działalności
3LP nawiązało współpracę z dużą międzynarodową firmą z sektora TLS (Transport
Logistyka Spedycja). Jakość usług 3LP szybko zaowocowała zawarciem umowy
partnerskiej i współpracą przy kolejnych projektach.
Jednocześnie 3LP SA
pozyskiwało kolejnych partnerów, reprezentujących zarówno przemysł, jak i
sektor usług. Jeśli porównać ze sobą czerwiec (ostatni miesiąc przed
rozpoczęciem działalności przez 3LP) i listopad 2016 r., widać, że działania te
przełożyły się na aż 22-procentowy wzrost liczby zrealizowanych zamówień i
14-procentowy wzrost liczby wysyłek.
- Nasza zaledwie kilkumiesięczna obecność na rynku została dostrzeżona przez jego największych uczestników, którzy coraz częściej wyrażają zainteresowanie skorzystaniem z usług 3LP. Przyciąga ich przede wszystkim indywidualne podejście do klienta, dogłębna analiza jego potrzeb oraz profesjonalne doradztwo. Finalizujemy negocjacje kolejnych kontraktów, dlatego początek 2017 roku zapowiada się w naszych centrum logistycznym równie imponująco jak ostatnie miesiące – przekonuje Maciej Posadzy.
Czarny
koń
Wśród projektów z zakresu
logistyki kontraktowej realizowanych przez 3LP SA warto wspomnieć składowanie
materiałów do produkcji wraz z obsługą dostaw tych materiałów na potrzeby
produkcji (w systemie do 2 godzin od zgłoszenia), składowanie i dostawy
opakowań dla dużego producenta żywności (dostawy 7 dni w tygodniu, dostosowane
do cyklu produkcyjnego) czy składowanie sezonowe nadwyżek produkcyjnych
artykułów z segmentu budowlanego.
Nie brakuje także zadań
realizowanych dla podmiotów handlowych, w tym z sektora e-commerce – to m.in.
obsługa zwrotów dystrybucyjnych produktów z sektora odzieżowego czy obsługa
sprzedaży internetowej artykułów medycyny domowej. W efekcie na koniec
listopada 2016 r. liczba linii zamówień wydanych od początku roku w centrum logistycznym
3LP SA przekroczyła 3,15 mln, zaś liczba wysyłek zbliżyła się do 900 tysięcy
(wobec odpowiednio 2,58 mln i 704 tys. na koniec listopada 2015 r.).
- 3LP to czarny koń Grupy
Kapitałowej TIM. Usługi świadczone przez tę spółkę idealnie wpisują się w
dynamicznie rosnące zapotrzebowanie rynku na firmy logistyczne wyspecjalizowane
w świadczeniu usług dla podmiotów z rynku e-commerce. Długofalowym celem jest
osiąganie przez 3LP SA 50% przychodów z usług wykonywanych dla klientów spoza
Grupy Kapitałowej TIM – zapowiada Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA.
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET